Ta dagen som den kommer!

Alla inlägg under september 2013

Av jenny - 25 september 2013 20:55

Idag skulle jag ha varit hos tandläkaren halv tolv men jag mitt arsel hade ju glömt bort att de va vägarbete mellan resta och torsborg :/ så jag ringde och sa att jag skulle bli sen och så men då ringer hon efter 20 min och säger att de har avbokat min tid för att de bara var tio minuter kvar på den uppsatta tiden jag hade då vart de hus i helvetet i mitt huvud och dem fick sig en liten utskällning vilket inte var meningen men jag vart så jävla arg för de är ändå en bra bit att åka till odensbacken *suck* jaja.

Roxann fick ju lite tid att umgås med MosterHanna och lilla kusinen Alice :) och jag fick ju även träffa dem lite extra :) klagar inte men de var ju surt eftersom jag hatar att gå och laga tänder. Men min dag har varit bra oavsett mitt lilla utbrott xD.


Imorgon så blir de nog en heldag med mys och bra filmer orkar inget annat :P. är hur jävla trött som helst även fast jag har lagt mig och somnat skapligt varje kväll, men de ordnar nog upp sig med de oxå ska ni se :)


Det är lite mycke just nu de knns som om allt händer på en och samma gång och jag blir så jävla trött på de då min kropp klappar ihop och allt jävla hopp om att de ska blir bra försvinner som en fjäder i vinden :/ men jag hppas verkligen att de kommer att ordna sig snart för jag är sjuukt trött på att ha de såhärvill bara att allt ska bli bra och att jag och Roxann ska kunna leva ett liv som är bra utan massa problem från min sida som gör att jag blir en sämre mamma för de är så jag känner :( mina motgångar gör mig till en säre morsa enligt mig även fast de kanske inte är så men jag känner verkligen så och de är super jobbigt att känna så.  De blir en oro i min kropp att jag ska bli en dålig mamma till mitt älskade barn <3 men jag hoppas att de inte ärsom jag känner, jag får skriva mera imorgon då jag haren huvudvärk från helvetet just nu :/.


PEACEOUTLOVER

Av jenny - 24 september 2013 17:30

Hejsan.

Jag är inte världsbäst på de här med att blogga men jag gör mitt bästa :) de har inte hänt speciellt mycke sen sist jag bloggade :p

Roxann är helt blöjfri nu mera förutom på nätterna och de känns super konstigt efrsom dem blir så fruktansvärt stora på en gång och de är lite jobbigt att hon blir så stor på en gång, men de ordnar nog sig med de oxå en vacker dag :) snart är hon ju tonåring :) hihi.


De är helt sjukt att de fortfarande pirrar i magen när jag träffar de är lixom 9år sedan de va någe :/ känns hur jävla konstig som helst men men de ordnar sig nog med den saken oxåen vacker dag :)

jaja nu ska jag nog få ihop en novell på min novellblogg jag ska börja med :)  de kommer en länk till den nästa inlägg :)


PEACEOUTLOVERS

Av jenny - 17 september 2013 11:40

Hejsan hopp.

Igår vart de en inne dag för mig och Roxann med massa barnprogram och film för att de regnade hela dagen, så igår blev de en riktig mys dag :).

Idaf´g så är de bara gråmulet ute så idag tänkte jag att jag skulle rida och kanske försöka att såga upp träden som ligger om jag orkar eller så blir de till helgen ist för då är ju Roxan hos sin pappa så då måste jag ju ha något att göra om dagarna så jag inte tänker på att hon är borta ^^.

Vi får se va denna dagen annars bjuder på, vet i alla fall att jag måste köpa snus och cigaretter  och vill egentligen inte men vet att jag inte kan sluta just nu men jag har trappa ner på rökningen i alla fall :) känner mig faktiskt duktig att jag kan ha en ciggpaket i tre dagar :) i och för sig så snusar jag men jag tror att de är lättare att sluta snusa än röka men vi får la se vad som händer och sker sluta ska jag i alla fall göra någon dag för mitt eget bästa och även för min dotter <3


Men dagens schema är:

-Plocka i och ur diskmaskinen

-tvätta och vika ihop kläder i rätt högar och plocka in i garderoben

-Laga mat

-rida

-mocka/fixa i stallet

-slappa



PEACEOUTF*CKERS

-

Av jenny - 2 september 2013 22:38

Hallihallå! idag har de varit en ganska lugn dag men har ändå gjort mycket. Jag och Roxann har körit rally hon körde sin bobby car och jag fick ta hennes trehjuling hon vann ganska överlägset då jag hela tiden fastnade med fötter och inte fick fart, hon var ju ganska mallig över att hon vann över mamma så det var roligt.

Jag har även hunnit med att jobba lite granna idag, har varit på tippen med kartonger och två blombud de är rätt skönt att kunna ha någe att göra om dagarna även fast de kanske bara blir en timme här och tre timmar där.

När jag kom hem så hade jag och Roxann en lung kväll med mys och scooby doo, vi båda två var ganska trötta då hon inte hade sovit någon middag :P. Hon kanske börjar bli så stor att hon inte behöver sova någon middag längre de lär jag ju märka inom sin tid ^^.


HAr även vart ute och ridit nu på kvällskvisten de var ganska skönt att få komma ut och bara fokusera på hästen och ridningen, jag hoppas att de blir framsteg i ridningen så jag inte står still har ju i alla fall fått till traven någolunda och att få hästen dit jag vill :P de är ju bara galoppen kvar sen så är de ju lite småfix kvar att lösa men de är sånna saker man lär sig under tidens gång. Hur skönt som helst att få göra något som detta önskar att jag hade börjat för länge sen med det här och fortsatt trots min upp och ner gångar men men man lär sig av sina misstag eller hur är de man säger :P hahahha


Men nu ska jag faaan sova så jag orkar upp imorgon och orkar vara en bra mamma tillvärldens mest underbaraste dotter <3


PEACEOUTREADERS

Ovido - Quiz & Flashcards